11 februari 2022

John Gielink wordt de hoofdtrainer van het voetbal in Losser

John Gielink is de beoogde trainer van de eventuele nieuwe voetbalvereniging in Losser.

KVV Losser en AJc’96 onderzoeken momenteel of een fusie tussen beide clubs haalbaar is. Beide besturen spraken de intentie uit om dit bij aanvang van het volgende seizoen gerealiseerd te hebben. Als dat lukt staat John Gielink volgend jaar, na twee jaar afwezigheid, op het veld als hoofdtrainer.

John Gielink: “als deze beide clubs bij elkaar komen ontstaat een hele grote vereniging met veel potentieel. Ik ben even niet actief geweest en kijk er naar uit het trainersvak weer op te pakken. Ik heb goede gesprekken gevoerd met beide besturen, wat me vooral opviel is de drive om de fusie tot stand te brengen en ook de unanieme steun die de spelers daarvoor uitspreken. Dat heeft me gesterkt dit avontuur aan te gaan, ondanks dat de fusie nog geen feit is.”

Voorzitters Rogier van Vliet (KVV) en Robert de Vries (AJc’96) zijn zeer content met de keuze voor John Gielink. Zij zien in deze situatie een goed voorbeeld van de mogelijkheden die ontstaan als beide verenigingen fuseren. “Een trainer van het formaat Gielink is normaal gesproken misschien een brug te ver voor een derde klasse club. Met de potentie van de grote vereniging die zou kunnen ontstaan kunnen we dit soort kansen ook pakken”, aldus beide voorzitters.