Home / Jeugd fluit jeugd

Jeugd fluit jeugd

Bij alle wedstrijden van de jeugd streeft SV Losser ernaar een opgeleide en bevoegde scheidsrechter aan te wijzen. Hiervoor worden eigen jeugdspelers opgeleid door de KNVB. Hierdoor fluit jeugd de jeugd Bij dit opleiden wordt door SV Losser intensief samengewerkt met SV de Lutte en SC Overdinkel.

Jeugdspelers tot JO13 fluiten wekelijks de JO8 en JO9 wedstrijden. Vanaf JO17 kunnen spelers ook de Basis Opleiding Scheidsrechters (BOS) volgen. Hierna zijn ze bevoegd om wedstrijden op groot veld te leiden.

Op deze manier voorziet SV Losser in haar grote behoefte aan scheidsrechters. Jeugdspelers wordt een opleiding gegeven en op deze wijze worden spelers ook als vrijwilliger betrokken bij SV Losser. Ze doen hier ervaring op die ze in hun eigen ontwikkeling als persoon kunnen toepassen. Immers de jongens en meiden krijgen net als in het “grote” voetbal soms heel wat te verduren. Zowel op het veld als vanaf de zijlijn.

Door de scheidsrechters coördinator van SV Losser worden de scheidsrechters begeleid in hun wedstrijden, planning en opleiding. Ook het zoeken naar nieuwe scheidsrechters valt onder diens werk.

Bij SV Losser staan de normen en waarden op en naast het veld bijzonder hoog in het vaandel. Wij willen daarnaar handelen en steunen daarin ook onze scheidsrechters op de velden van onze vereniging.

SV Losser is erg blij met jeugdspelers die jeugdwedstrijden fluiten. Daarom heeft het bestuur besloten dat jeugdspelers die jeugdwedstrijden fluiten een vergoeding per wedstrijd ontvangen.